Értesítés Lakhatási Támogatás változásról

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy Lőkösháza Község Önkormányzat Képviselő-testülete a települési támogatás szabályairól szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendeletet a 11/2015. (XI.10.) számú rendelettel módosította. 

2015. november 15-től új, egyszeri támogatási forma kerül bevetésére, a kiegészítő lakhatási támogatás. 

„A lakhatási támogatásban részesülő személy részére évente egy alkalommal, kiegészítő támogatás nyújtható, a megállapított támogatási összegen túl. A kiegészítő támogatás összege a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj felétől annak erejéig terjedhet.” 

Tehát, aki jelenleg az idén márciustól megállapított „új” lakhatási támogatásban részesül, az 2015. november 15-től igényelheti a kiegészítő, egyszeri lakhatási támogatást. A kiegészítő támogatás alapja a lakhatási támogatás megállapítása. 

A korábbi rendszerben megállapított 2015. október 31.-én lejárt vagy 2015. november 30.-án lejáró „régi” lakásfenntartási kedvezményben részesülők, akkor vehetik igénybe az egyszeri támogatást, ha az „új” lakhatási támogatást igénylik és részükre az megállapításra kerül. 

A lakhatási és a kiegészítő támogatás megállapítása is kérelemre történik! 

Fentiek alapján kérjük, hogy mielőbb, de lehetőség szerint 2015. december 10. napjáig szíveskedjenek benyújtani az Önkormányzati Hivatal 1. számú irodájába: 

- A jelenleg „új” lakhatási támogatásban részesülő személyek, a kiegészítő támogatás iránti igényüket.

- A „régi” lakásfenntartási kedvezményben részesülő személyek és azok, akik jelenleg nem rendelkeztek lakhatási támogatással, a lakhatási támogatás és kiegészítő támogatás iránti igényüket. 

Kérelem nyomtatvány az Önkormányzati Hivatal 1. számú irodájában beszerezhető, vagy letölthető a községi honlapon a Dokumentumtár/nyomtatványok oldalon. 

A kiegészítő lakhatási támogatás iránti kérelemhez benyújtásához a kérelem nyomtatványon kívül egyéb dokumentum nem szükséges.

A lakhatási támogatás iránti kérelem benyújtásához a kérelem nyomtatványon kívül az alábbi dokumentumok szükségesek: 

a) nyugdíjas esetében a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által az év elején küldött nyugdíjösszesítő fénymásolatát a folyósítás összegéről és jogcíméről, valamint a kérelem beadását megelőző havi díjszelvény másolatát, vagy bankszámlakivonatot,

b) munkaviszonnyal rendelkező esetében a munkáltató által kiadott igazolás a kérelem beadását megelőző havi nettó keresetről, külön a családi pótlék összegét feltüntetve,

c) önkormányzat, járási hivatal által folyósított pénzbeli ellátás határozatát, (előző hónapban utalt ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát vagy bankszámlakivonatot),

d) a Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetén a megállapító határozat fénymásolatát, a folyósított ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát,

e) vállalkozó esetén a NAV jövedelemigazolása az előző gazdasági évre vonatkozóan,

f) őstermelő esetén a NAV jövedelemigazolása az előző gazdasági évre vonatkozóan,

g) árvaellátás esetén a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által kiküldött összesítő fénymásolata

(amennyiben özvegyi nyugdíjra/árvaellátásra nem jogosult, az elutasító határozat másolata),

h) ha a kérelmező családi állapota elvált, jogerős bírósági ítéletet a válásról, gyermektartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírósági ítéletet, valamint igazolást a kérelem beadását megelőző hónapban fizetett tartásdíjról.

i) a szolgáltatók felé teljesített díjak befizetését igazoló 3 havi csekk, számla, utalási bizonylat stb. másolata. 

Felhívjuk az érintettek figyelmét a határidő fokozott betartására!

NYOMTATVÁNY LETÖLTHETŐ ITT.

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek nekünk, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk. Adatkezelési tájékoztató